گروه معماری بنیستا

دکوراسیون اسکاندیناوی

معرفی سبک طراحی و دکوراسیون اسکاندیناوی

همواره سعی بر آن بوده است تا با یک طراحی درست بتوانیم در فضاهای داخلی برای کافه، رستوران، خانه‌ها و محیط ‌های اداری یک دکوراسیون زیبا، شیک و آرامش بخش داشته باشیم که کلیه وسایل ما را نیز سازماندهی کند. در این مورد سبک ‌های زیادی وجود دارد که با توجه به قوانین آن‌ها می‌توانید فضای خود را آراسته کنید. دکوراسیون اسکاندیناوی یکی از آن‌ها است که ما نیز در این مقاله قصد داریم این سبک طراحی و دکور داخلی را به شما معرفی کنیم.

اصول اساسی طراحی داخلی اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی در اصل از کشورهایی مانند دانمارک، سوئد و فنلاند گرفته شده است و سعی دارد تا با استفاده از المان ‌های طبیعی و رنگ ‌های زیبا، فضایی شیک و آرامش ‌بخش پدید بیاورد. این یک حقیقت است که سبک اسکاندیناوی با این رنگ‌ها و حال و هوا فضایی سرد در خانه ایجاد می‌کند؛ اما این سبک نیز طرف‌داران خود را دارد.

از قضا سبک طراحی دکوراسیون اداری و منزل اسکاندیناوی بسیار پرطرف‌دار است و در فضاهای زیادی اجرا می‌شود. دلیل این نیز می‌تواند سادگی و آرامشی باشد که به محیط می‌آورد. شما با این سبک سادگی را در دل زیبایی پیدا می‌کنید و علاوه بر داشتن محیطی مدرن و جذاب این فرصت نیز به شما روی کرده است که از وسایل ساده‌تر و با پیچیدگی کمتر استفاده کنید.

دکوراسیون اسکاندیناوی

مبلمان مناسب برای سبک طراحی اسکاندیناوی

اگر شما هم دوستدار این سبک هستید و می‌خواهید بدانید که برای داشتن این سبک از دکوراسیون چه نوع مبلمانی را انتخاب کنید، به راهنمایی ‌های این مطلب توجه کنید. یک اصل ابتدایی و بسیار مهم این است که مبلمانی ساده و کاربردی انتخاب کنید که بتواند با بقیه وسایل در اتاق‌ها و پذیرایی به خوبی هماهنگ شود.

مبل ‌های سلطنتی با تاج و کنده کاری ‌های شلوغ برای این سبک انتخاب مناسبی نیستند. این مبلمان با چوب‌ های ساده، پارچه ‌های ساده و طراحی ساده ساخته می‌شوند. اغلب از پنبه، کتان و پشم برای مبلمان سبک اسکاندیناوی استفاده می‌شود. طراحانی که اصول چیدمان به سبک اسکاندیناوی را می‌دانند معمولاً از ترکیب چوب و شیشه برای جلو مبلی یا میزها استفاده می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید تنوع بیشتری در فضا ایجاد کنید و اصطلاحأ دستتان بازتر است.

همچنین: بازسازی ساختمان

رنگ‌ها در سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

در سبک اسکاندیناوی رنگ‌ها باید ملایم، طبیعی و آرام باشند تا حس آرامش و صلح به محیط افزوده شود. رنگ ‌های اصلی این سبک قرمز، قهوه‌ای، آبی و خاکستری هستند.

سفید نیز یک رنگ پایه است که با حالت سرد و آرام خود به محیط حس تازگی، تمیزی و صلح زیادی می‌دهد. این رنگ در ترکیب با رنگ ‌های دیگر در سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی به چشم می‌خورد. پس از آن خاکستری مهم ‌ترین رنگ است و می‌توانید از آن برای پوشاندن رنگ دیوارها، سقف و کف محیط استفاده کنید. به طور کلی این سبک رنگ‌ های خنثی و سرد را بیشتر می‌طلب. در ترکیب با قهوه‌ای و قرمز می‌توانند زیبا و جذاب به نظر برسند.

نورپردازی در سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

به جرئت می‌توانیم بگوییم که نورپردازی همه چیز است و شما با رعایت اصول پخش نور در خانه کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. در این سبک از نورهای طبیعی و مصنوعی به یک اندازه بهره می‌گیرند تا با آن فضایی ایجاد کنند که نورها به طور کافی و یکسان پخش شده باشند.

به منظور تأمین نور از آباژورهای زیبا و نور روز که از طریق پنجره‌ها به خانه وارد می‌شود استفاده می‌کنند. قابل پیش‌بینی است که چنین فضاهایی باید پنجره ‌های بزرگ و نورگیر داشته باشند. این سبک که از مناطق سردسیری مانند نروژ و سوئد الهام گرفته شده است به استفاده از نور مصنوعی چراغ‌ها نیز فکر کرده تا در غیاب نور خورشید محیط همچنان پرنور باشد.

پارچه در سبک داخلی اسکاندیناوی

در قسمت ‌های قبلی مقاله به طور جزئی اشاره‌ای به این موضوع کردیم که از پارچه ‌هایی با الیاف طبیعی در این سبک استفاده می‌شود. پارچه‌ های کتان، پنبه و پشم برای رومیزی، مبلمان، پرده و دیگر موارد به کار می‌روند که همگی نیز دارای الگوهای ساده‌ای هستند.

سخن پایانی

در این مطلب طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی توضیح داده شده است و از رنگ، پارچه و نورپردازی صحبت شده است. این سبک دارای تنالیته سرد است. اما بسیار جذاب است و در ترکیب با رنگ ‌های قهوه‌ای و زرشکی و قرمز می‌تواند محیطی مدرن، رسمی ‌و شیک برای منزل یا اداره ایجاد کند.

ارسال نظر