گروه معماری بنیستا

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

معرفی کامل سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

یکی از شاخه‌ های سبک‌ های هنری را می‌توان سبک بوهو نامید. جالب است بدانید که این سبک رنگ ‌های مشخص، بافت و الگو مشخص از پیش تعیین شده‌ای ندارد. اما اجزای تشکیل این سبک بسیار ساده و عمدتا به رنگ روشن و خنثی است. شایان به ذکر است که سبک بوهو بر خلاف سبک ‌های مینیمال و مدرن قانون سخت و سفتی ندارد. لذا می‌توان با اطلاعات جزئی به صورت حرفه‌ای سبک بوهو را در منزل به اجرا گذاشت. از مهم ترین ویژگی ‌های دکوراسیون بوهو می‌توان به تجلی بخش آرامش و رضایت خاطر افراد اشاره کرد.

این سبک باعث زیبایی خاص و آرامشی دلپذیر در دکوراسیون داخلی منزل می‌گردد. لذا استفاده از سبک بوهو در دکوراسیون داخلی منزل را در این زمان و موقعیت فراموش نکنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل سبک بوهو در دکوراسیون داخلی منزل بپردازیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخ سبک بوهو در دکوراسیون

همانطور که از نام سبک بوهو پیداست این دکوراسیون به افراد کولی و یا جیپسی‌ها که در منطقه بوهیمای کشور جمهوری چک می‌زیستند متعلق است. جالب است بدانید که این افراد به منطقه و مکان خاصی وابستگی نداشتند و از همین رو می‌توان گفت از مهم ترین ویژگی ‌های آنها  انجام و علاقه به سفر و ماجراجویی است. این گروه اغلب علاقمند به موضوعات موسیقی و شعر بودند. اولین دفعه‌ای که سبک بوهو در دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار گرفت به کشور پاریس برمی‌گردد. جالب است بدانید سبک زندگی بوهو در اعتراض به فقر ناشی از انقلاب شکل گرفته است و نکته جالب این است که پرچمداران این سبک افرادی فرهیخته و هنرمندان بوده اند که پس از آن به مرور به سایر افراد به جهان انتقال داده شد.

سبک بوهو در دکوراسیون منزل چگونه است؟

اگر قصد دارید فضایی دوست داشتنی، شاداب و آرام بسازید توصیه می‌کنیم که سبک بوهو را فراموش نکنید. چرا که این سبک با ادغام قالی هایی با طرح‌های زیبا، پارچه‌های رنگارنگ، تابلو و دیواره نگارهای متنوع و زیبا، الگوهای گلدار و تزیینات هندسی و گیاهان داخلی زیبا شکل می‌گیرد. سبک بوهو به دور از تجملات و رنگ ‌های گران قیمت است. معمولاً برای ایجاد سبک بوهو که در چند سال اخیر بسیار مورد شناخت و استفاده قرار گرفته است از رنگ ‌های خنثی و اغلب سفید استفاده می‌کنند، تا باعث انتقال آرامش و شادابی شود. برای چیدمان دکوراسیون منزل، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون پذیرایی و ایجاد سبک‌های متنوع در جای جای منزل به وب سایت بنیستا مراجعه کنید و نوع دکوراسیون خود را به گروه معماری بنیستا بسپارید. چرا که بدون شک در انتهای کار از زیبایی و کیفیت کار شگفت زده خواهید شد.

انواع سبک بوهو

  • سبک بوهو شیک: در این نوع چیدمان‌ها با دقت بیشتر به طراحی و دکوراسیون داخلی می‌پردازند و از المان‌های زیبا و تازه برای ایجاد فضا استفاده می‌شود.
  • سبک بوهو گیپسی: در این سبک با ادغام المان ‌های رنگارنگ، نقوش گلدار، پارچه‌هایی با طرح‌های متنوع که الهام گرفته شده از فرهنگ گیپسی است سبک بوهو گیپسی را ایجاد می‌کند.
  • سبک بوهو مینیمالیستی: در این سبک معمولاً از ادغام المان‌های بسیار کم و رنگ‌های ناشناخته استفاده می‌شود.

موارد گفته شده چند نمونه از سبک‌های بوهو است که هر کدام از آن‌ها به نوعی زیبایی خاص و آرامشی وجود دارد. با دقت به نوع سبک می‌توانید فضایی دلنشین و دلخواه خود را ایجاد نماید.

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

جایگاه گیاهان در سبک بوهو

جایگاه گیاه در سبک بوهو بسیار حائز اهمیت شناخته شده است. با توجه به آن که سبک بوهو انتقال دهنده‌ی آرامش و حس دوست داشتن است، بدون شک مستلزم استفاده از گیاه و گل‌های بسیار زیبا و دل‌انگیز از جمله موارد زیر است.

  • سرخس
  • پتوس
  • مونسترا
  • کالاتیا
  • فیلادندرون
  • برگ انجیری
  • کاکتوس‌های مینیاتوری
  • و سایر گیاهان مشابه

جالب است بدانید که استفاده از گل‌ های کوچک که در سرویس بهداشتی ها شاهد هستیم به معنای ایجاد سبک بوهو است. بدون شک افرادی که از این تکنیک استفاده می‌کنند شناختی از سبک بوهو ندارند. اما باید بگوییم که این تکنیک در سبک بوهو وجود دارد. در ادامه مقاله بیشتر به معرفی سبک بوهو پرداخته شده است.

موارد مورد نیاز در سبک بوهو

هر سبکی دارای تجهیزات و موادی است. به عنوان مثال در سبک کلاسیک نیازمند تجهیزاتی ساده و در عین حال زیبا هستیم. در سبک مدرن تجهیزاتی گران قیمت و لوکس را نیاز خواهیم داشت. اما در سبک بوهو بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت و لوکس می‌توان زیبایی جذاب و دلخواهی را ایجاد نمود. اطلاع از موارد مورد نیاز برای ایجاد سبک بوهو می‌تواند شما را در این رابطه راهنمایی کند. موارد زیر محصولات مورد نیاز برای ایجاد سبک بوهو است.

  • گل مینا
  • قلاب بافی ها
  • تابلوهای نقاشی
  • تابلو فرش‌های دستبافت
  • شلف‌های دیواری سایه بان
  • جلو و کنار مبلی با ساختار مفهومی
  • و ابزارهای الهام بخش و زیبایی بخش

با مراجعه به وب سایت بنیستا می‌توانید طراحی نما، محوطه، اصلاح نقشه، بهینه سازی فضا، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون خارجی و بازسازی خانه های قدیمی و اجرای نوارها را به تیم قدرتمند بنیستا واگذار کنید. این مرکز با ارائه خدمات با کیفیت بالا و هزینه کم در مدت زمان کوتاه پروژه دلخواه شما را به انتها خواهند رساند.

جمع بندی

چیدمان و سبک منزل نقش موثری در افکار و آرامش افراد دارد، به طوری که چیدمان نادرست می‌تواند تاثیر منفی بر روی اخلاق و زندگی فرد داشته باشد. بنابراین چیدمان منزل خودتان را هم بر اساس نوع احساسات و استاندارد انجام دهید‌. امروزه با روی کار آمدن بسیاری از گروه‌های معماری دیگر لازم نیست نگران نوع چیدمان داخلی و خارجی منزل خود باشیم. چرا که شما می‌توانید برای تغییر دکوراسیون مد نظر خود به کمک گروه‌های معماری بزرگ و مطرح همچون گروه بنیستا زیباترین چیدمان را شامل حال دکوراسیون داخلی و خارجی منزل خود کنید. در این مقاله به مهم‌ترین و یکی از شاخه‌های مهم سبک هنری که سبک بوهو نام دارد پرداخته‌ایم. لذا امیدواریم با مطالعه این مقاله مطالب مهم و حائز اهمیتی در رابطه با نوع چیدمان سبک بوهو را کسب نموده باشید و برای منزل و یا محل کار خود از سبک چیدمان بوهو استفاده کنید.

ارسال نظر