گروه معماری بنیستا

روف گاردن زیبا

چگونه یک روف گاردن زیبا طراحی کنیم؟

با توجه به افزایش شهرنشینی و کاهش مشاغل سنتی وجود باغ و فضای سبز در منزل برای بسیاری از افراد نوعی کار غیر ممکن شده است. کاشت انواع میوه و سبزی و صیفی‌جات و قدم زدن در یک محیط کوچک و سرسبز که مختص شماست، بی‌شک لذتی وصف ناپذیر و دل انگیزی را نصیب شما خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به ساخت یک روف گاردن زیبا و دکوراسیون داخلی بپردازیم و شما را از اجزای تشکیل دهنده و چگونگی ساخت یک روف گاردان زیبا مطلع کنیم.

ساخت روف گاردن بدون شک در ابتدا نیازمند هزینه و صرف وقت و زحمت خواهد بود. اما مطمئن باشید که این پروژه دارای یک نتیجه دلخواه و دلنشینی است، که هر نوع زحمت و هزینه‌ای برای آن ارزش دارد. اگر وقت کافی برای ساخت روف گاردن زیبا را ندارید توصیه می‌کنیم که ساخت این پروژه را به تیم معماری بنیستا بسپارید تا در مدت زمان کوتاهی صاحب یک روف گاردن زیبا شوید.

عوامل مهم در ساخت روف گاردن زیبا

  • گنجایش وزنی: برای ساخت و طراحی روف گاردن نیازمند خاک و آبیاری آن خواهیم بود. همانطور که می‌دانید خاک دارای وزن سنگینی است و پس از ادغام شدن با آب وزن آن چند برابر می‌شود. لذا با توجه به آن که طراحی روف گاردن در بالای پشت بام انجام می‌شود، بررسی گنجایش وزن و میزان تحمل منطقه مورد نظر دارای اهمیت بسیاری است. در این رابطه توصیه می‌شود با گروه معماری بنیستا مشورتی داشته باشید تا از خسارت و زیان‌ های آینده جلوگیری شود.
  • فاکتورهای محیطی: زمانی که نقطه ‌ای از پشت بام را برای ایجاد یک باغ و فضای سبز انتخاب می‌کنید، باید فاکتورهای محیطی همچون نور خورشید و باد را در نظر داشته باشید. چرا که هر نوع گل و گیاهی بی‌تردید نیازمند نور خورشید خواهد بود و مهم تر از آن عوامل محیطی همچون باد می‌تواند در روند رشد گیاهان تاثیرگذار باشد. لذا با بررسی این فاکتورها تا حد امکان از میزان خسارت ‌های احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

همچنین: بازسازی ویلا

لوازم مورد نیاز برای روف گاردن زیبا

برای ساخت روف گاردن نیازمند چندین ظرف مخصوص برای نگهداری و کاشت گل و گیاه داریم. عدم خسارت به پشت بام از عوامل اصلی است که باید در زمان ساخت روف گاردن به آن توجه داشته باشیم. به همین علت برای اینکه گل و گیاهان ما نیازمند آبیاری هستند باید ظرف ‌های مخصوص و استانداردی تهیه کنیم که تولید و طراحی آن مختص فضای سبز و باغ در پشت بام است. چرا که نفوذ آب به روی پشت بام می‌تواند منجر به خسارت و زیان ‌های مالی بسیاری شود. علاوه بر این موضوع ظرف‌ های مناسب و استاندارد دارای زهکشی و تهویه مناسب است به همین علت گل و گیاهان و صیفی جات مورد نظر شما در شرایط مطلوب به رشد خود ادامه می‌دهند.

روف گاردن زیبا

ساخت روف گاردن زمین خاکی پشت بام

برای طراحی یک روف گاردن استاندارد نیازمند حداقل ۴ اینچ خاک خواهیم بود. همانطور که مطلع هستید خاک ‌های عمیق‌تر برای رشد بسیاری از گل و گیاه‌ها مناسب است. اما خاک‌ های کم عمق برای طیف گسترده‌ای از سبزی، گیاهان و گل‌ها کفایت می‌کند. با تحقیق و پیگیری‌ های مستمر می‌توانید از خاک ‌های سبک‌تر هم برای ایجاد روف گاردن و کاشت انواع میوه و سبزی گل و گیاه استفاده کنید. در این رابطه اگر قصد دارید به صورت استاندارد به طراحی و پردازش روف گاردن بپردازید توصیه می‌کنیم از تیم معماری قدرتمند بنیستا کمک بگیرید.

استفاده از انواع گل برای ساخت روف گاردن زیبا

روف گاردن محل اصلی کاشت گل و گیاه است اما طراحی و ساخت روف گاردن صرفاً برای ایجاد فضای سبز و استفاده از سایبان آن نیست. بلکه در برخی مواقع با کاشت صیفی جات و میوه‌جات در این محل اقدام به برداشت انواع محصولات خوراکی به صورت ارگانیک خواهند کرد. بنابراین در صورت امکان و وجود فضای سبز ساخت روف گاردن زیبا و جذاب را از دست ندهید.

  • میخک‌هندی
  • ارغوان
  • پیروکانتا
  • گیاه سوزنی
  • کامیس پاریس

گیاهان گفته شده به دلیل ساختار موجود توانایی رشد در روف گاردن‌ها را خواهند داشت. به کارگیری گل‌های معطر و گیاهان زیبا در روف گاردن بدون شک باعث زیباسازی روف گاردن شما خواهد شد. برای اطلاع از دیگر انواع گل و گیاهی که می‌توان برای روف گاردن استفاده کرد، توصیه می‌کنیم به وب سایت بنیستا مراجعه کنید تا با کارشناسان و مشاوران این مرکز ارتباط برقرار کنید و از اطلاعات ارزشمند آن‌ها استفاده کنید.

مبلمان مورد نیاز روف گاردن زیبا

برای روف گاردن وجود مبلمان الزامی نیست، چرا که این محیط دارای فضای سبز و طبیعی است. ممکن است وجود تجهیزات مصنوعی در آن باعث اختلال و تنش شود. لذا در صورتی که از فضای سبز بیشتری برخوردار هستید می‌توانید با نیمکت ‌های چوبی زیبا و با کیفیت زیبایی روف گاردن خود را چندین برابر افزایش دهید. جهت انجام بازسازی ساختمان، بازسازی آپارتمان و بازسازی خانه های قدیمی کافیست با کارشناسان تیم معماری بنیستا ارتباط برقرار کنید.

کف سازی روف گاردن زیبا

کف سازی روف گاردن از جمله اقدامات اولیه‌ای است که باید طراح به آن بپردازد. یکی از ساده‌ترین و ارزان قیمت ‌ترین کف ‌های مناسب برای روف گاردن چمن مصنوعی است. با آن حال که کفپوش‌ های چوب کارایی بیشتری در روف گاردن دارد. اما امروزه با تولید و طراحی چمن مصنوعی می‌توان به راحتی بدون صرف هزینه‌ های گزاف چمن مصنوعی را در کف روف گاردن نصب نمود. قابلیت شستشو، جابجایی آسان آن، وزن کم و قیمت مناسب آن از مهم‌ترین مشخصات و ویژگی‌ های چمن مصنوعی محسوب می‌شود که به نسبت کف‌پوش های چوبی دارای خصوصیات و مزیت ‌های بیشتری است.

سخن آخر

طراحی و ساخت یک روف گاردن زیبا نیازمند افراد متخصص و دوره دیده است. چرا که به دلیل موقعیت مکانی روف گاردن‌ها که اکثراً در پشت بام است وجود خطراتی روف گاردن و طراحی را تهدید می‌کند. به عنوان مثال استفاده نادرست از خاک و آبیاری غیر اصولی باعث سنگینی پشت بام می‌شود و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی باعث خسارت جدی به ساختمان شود. لذا با ارتباط گرفتن با گروه‌ های معماری معتبر همچون گروه بنیستا ساخت چنین محیط سبز و فضای باز که می‌تواند در روحیه انسان تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد را به صورت استاندارد و کیفیت بالا انجام دهید. امیدواریم با مطالعه مقاله تا حد زیادی از چگونگی ساخت روف گاردن و موارد پراهمیت آن مطلع شده باشید.

ارسال نظر