گروه معماری بنیستا

جدید ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی یک محیط با بهره گیری از انواع مدل های گوناگون دکوراسیون جهت دستیابی به فضایی دلنشین تر و شکیل تر انجام می شود. در واقع، یکی از مهم‌ ترین مواردی که سبب برقراری آرامش می ‌شود، سبک‌های دکوراسیون داخلی محیط شما است. جدیدترین دکوراسیون های داخلی با توجه به رنگ و ترند سال، اصول و قوانینی که برای ساختمان ها در نظر گرفته می شوند و موارد متعدد دیگری تعیین می شوند.

شناخت انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی موجب می شود تا چیدمان بهتر و مناسب تری را طبق روحیات و سلایق خود داشته باشید. از این رو، قصد داریم در این مطلب جدید ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی را معرفی کنیم و خصوصیات هر یک را بیان نماییم.

معرفی جدیدترین سبک‌های دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یکی از جنبه‌ های مهم در طراحی فضاهای داخلی است و درتزیین و چیدمان خانه ‌ها، دفاتر کار، رستوران‌ ها و سایر فضاها نقش مهمی دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی، از انواع مختلف سبک‌ ها و رویکردها استفاده می ‌شود. در زیر، به برخی از معروف ‌ترین و جدیدترین سبک‌های دکوراسیون داخلی اشاره می کنیم:

سبک مدرن

سبک مدرن به طراحی ‌ها و رویکردهای نوین و معاصر توجه دارد. از ویژگی‌ های این سبک می ‌توان به استفاده از خطوط ساده با جزئیات کم، به کارگیری رنگ ‌های روشن، استفاده از مصنوعات مدرن همچون شیشه، فلز و پلاستیک، و ایجاد فضاهای باز و منظم اشاره نمود. در سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن از فضا به بهترین و درست ترین شکل ممکن استفاده می ‌شود. در این نوع سبک، مبلمان و تجهیزات ساده به کار می رود و سعی بر این است که فضاها با وسایل و طراحی‌ های اضافی پر و شلوغ نشود.

سبک های دکوراسیون داخلی

سبک کانتمپروری

سبک‌های دکوراسیون داخلی کانتمپروری به دلیل طراحی آرامش بخش خود، برای افرادی که به دنبال فضاهایی با استایل مدرن و همچنین راحت هستند مناسب است. این سبک معمولاً به عنوان یک سبک جدید در نظر گرفته می‌ شود و با توجه به تحولات روزمره در دنیای طراحی داخلی آپدیت می ‌شود و تمرکز آن بر آرامش، سادگی و خلاقیت است. در سبک کانتمپروری، خطوط ساده، منظم و بدون پیچیدگی به کار برده می ‌شوند. این خطوط معمولاً راست و عمودی هستند و به فضا زیبایی و سادگی می‌ بخشند. در این نوع سبک، استفاده از رنگ ‌های خنثی و طبیعی مانند سفید، خاکستری، بژ و مشکی رایج است. این رنگ ‌ها به فضا ظاهری آرام و مدرن می ‌بخشند و انطباقی خوب با دیگر عناصر دکوراسیون دارند.

سبک دریایی یا ساحلی

دریایی یا ساحلی نیز یک سبک طراحی است که از عناصر و المان‌ های مرتبط با دریا الهام می گیرد. این سبک قدرت ترکیب عناصر طبیعی و دریایی را داراست و به فضاها حس تازگی، آرامش و صلح می ‌بخشد. سبک‌های دکوراسیون داخلی دریایی معمولاً در خانه ‌ها و ویلاهای ساحلی و همچنین رستوران‌ ها و هتل ‌های ساحلی استفاده می ‌شود. رنگ ‌های آبی و سفید از اصلی ‌ترین رنگ ‌ها در این نوع سبک هستند. دکوراسیون دریایی، از الگوها و طرح ‌های مشخصی همچون خطوط افقی، خطوط موج، نمادهای مرتبط با دریا و جانوران دریایی بهره می گیرد. این الگوها و طرح ‌ها به فضا ظاهری شاداب می ‌بخشند.

همچنین: طراحی نمای خارجی ساختمان

سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی اغلب در کشورهای اروپایی متداول می باشد و سادگی در آن به خوبی احساس می شود. این سبک‌های دکوراسیون داخلی با بهره گیری از نور طبیعی، رنگ‌ های نیمه روشن، طرح ‌های ساده، استفاده از مواد طبیعی و ایجاد حس آرامش و راحتی در فضا شناخته می ‌شود. اصلی ترین خصوصیت سبک اسکاندیناوی، استفاده از وسایل چوبی در آن می باشد تا فضایی آرام، گرم و دلنشین ایجاد گردد.

سبک مینیمال

سبک مینیمالیستی بر سادگی، راحتی و کاربرد بنا شده است. این سبک تمرکز زیادی بر فضای باز دارد. خطوط راست، مستقیم، ساده و کاهش جزئیات غیرضروری به فضا ظاهری ساده و آرام می ‌بخشند. طراحی در این نوع سبک به گونه ‌ای است که فضاهای باز و خالی بین اجسام دیده می شود تا حس آرامش و سکون در محیط برقرار گردد. نورپردازی مناسب برای سبک مینیمالیستی بسیار مهم است. استفاده از نور طبیعی و مستقیم و پنجره‌ ها و درهای بزرگ در این نوع سبک رایج است.

سبک‌های دکوراسیون داخلی

همچنین: بازسازی ساختمان اداری

سبک بوهمین یا بوهمیان

سبک بوهمین یا بوهمیانی برای سبک زندگی کسانی مناسب است که بدون توجه به صنعت مد و تنها براساس فرهنگ و عقایدشان زندگی می کنند. شاید بی علت نباشد که بعضی افراد این سبک را مشابه با نوع و سبک زندگی سرخ پوستان می دانند. همچنین، بوهمیان مناسب افرادی است که عاشق رنگ هستند. محیطی دوست ‌داشتنی و خوشایند را می ‌توان به آسانی با این سبک جدید پیاده‌ سازی نمود. این سبک نظم خاصی ندارد و پر از رنگ و طرح می باشد. استفاده از مبلمان و وسایل حصیری، فرش ها و گبه های گوناگون و رنگی و بالشت های نرم و راحت در سبک بوهمیان مشاهده می شوند.

نتیجه گیری

نظر به اینکه اهمیت دکوراسیون و دیزاین فضاهای مختلف روز به روز افزایش پیدا می کند و تمایل افراد جهت ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی زیاد شده است، بنابراین، اشخاص بسیاری به دنبال سبک‌های جدید و مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون داخلی محیط کار یا زندگی خود می باشند.

در صورتی که احساس می کنید دکوراسیون داخلی فضای شما هم قدیمی و تکراری شده، حتما اقداماتی برای تغییر آن انجام دهید. نخستین گام جهت انتخاب دکوراسیون داخلی ساختمان، کسب اطلاعات لازم در مورد انواع مختلف سبک‌های دکوراسیون داخلی است. زیرا سبک ‌های متنوعی همچون مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی، دریایی و… تفاوت ‌های بسیاری با یکدیگر دارند و هر فرد بایستی بر اساس سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب نماید. که میتوانید این کار رااز طریق وبسایت بنیستا انجام دهید و حتی دکوراسیون داخلی خود را به این سایت بسپارید.

 

ارسال نظر