گروه معماری بنیستا

دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن چیست؟

آیا با دکوراسیون اداری مدرن آشنایی دارید؟ امروزه توجه بیشتری به طراحی دفاتر می‌شود، زیرا بهره‌وری کارکنان تا حد زیادی به راحتی آن ها بستگی دارد. علاوه بر این، دفتر به نوعی کارت ویزیت شرکت است و اغلب بازدیدکنندگان، مشتریان و شرکا، وضعیت و قابلیت ‌های سازمان را دقیقاً با طراحی دفتر قضاوت می‌کنند؛ بنابراین فضای داخلی دفتر باید بسیار دقیق باشد و تا کوچک‌ترین جزئیات طراحی شود.

قوانین اساسی در طراحی داخلی دفتر

در یک دفتر منطقه استراحت برای بازدیدکنندگان و مشتریان لازم است. می‌توان آن را به یک مبل نرم و صندلی راحتی، یک میز کوچک یا یک قفسه برای مجلات و بروشورهای تبلیغاتی مجهز کرد. اینجا باید تا حد امکان راحت باشد؛ بنابراین می‌توانید یک گلدان گل قرار دهید و تصاویر را آویزان کنید.

نورپردازی عالی

منظور از نورپردازی در درجه اول نور روز است؛ بنابراین پنجره‌ های عریض در دکوراسیون داخلی اداری مدرن ضروری هستند. همچنین در نقاطی که تاریک‌تر هستند می‌توانید از چراغ‌ های شکیل و زیبا بهره بگیرید و نور مورد نیاز را تأمین کنید.

رنگ‌آمیزی صحیح

در دفترهای کاری بهتر است از رنگ‌ های روشن، سرد و خنثی استفاده شود و به این طریق در جهت ایجاد فضایی روشن و پرنور تلاش کنید. به این ترتیب محیط شما بسیار بزرگ‌تر و آرامش‌بخش‌تر دیده می‌شود.

تجهیزات دکوراسیون اداری مدرن

تجهیز دفتر به مبلمان باکیفیت، کاربردی و چندمنظوره یکی از مهم‌ترین اصل‌ هایی است که باید به آن توجه کنید. این تجهیزات هر روزه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین باید حتماً استاندارد باشند تا کارمندان را با مشکلات سلامتی روبرو نکنند و همچنین نیاز است که چند منظوره و باکیفیت باشند تا در طول استفاده‌ های مکرر روزانه به زودی دچار خرابی نشوند.

دکوراسیون اداری مدرن

سبک ‌های دکوراسیون اداری مدرن

در دکوراسیون مدرن اداری ایجاد فضایی برای استراحت کارکنان لازم است. گزینه ایده‌آل اتاقی است که از توجه بازدیدکنندگان پنهان باشد. آشپزخانه، رخت‌کن و کمدهای شخصی برای کارمندان را می‌توان در اینجا تجهیز کرد.

دفتر به سبک مینیمالیستی

این طراحی حاکی از حداکثر اختصار و وسعت است. اینجا هیچ‌ چیزی وجود ندارد که شما را از کارتان منحرف کند. حداقل مبلمان وجود دارد؛ اما در عین حال حداکثر عملکرد را انجام می‌دهد و به طور مؤثر فضای کار را سازماندهی می‌کند.

هیچ یک از مبلمان یا دکوراسیون داخلی از تصویر کلی متمایز نیست و همه چیز هماهنگ و فکر شده است. نور آرام است و بیشتر از نور روز در طراحی مینیمالیسم مدرن برای دکوراسیون اداری بهره برده شده است. رنگ ‌های استفاده شده در فضای داخلی روشن هستند و عناصر تزیینی چندانی هم وجود ندارند.

دکوراسیون دفتری به سبک آرت نو

ظرافت، زیبایی، خطوط منحنی و تقلید از الگوهای طبیعی است. اتاقی در این سبک نسبت به سبک مینیمالیستی عملکرد کمتری دارد؛ اما این به طور کامل با ظاهر جذاب آن جبران می‌شود. بیشتر از سایه‌ های ملایم روشن مانند بژ، سبز، خاکستری، آبی و… استفاده می‌شود و مبلمانی که از مواد طبیعی تولید شده به کار برده می شود.

همه مبلمان دارای گوشه ‌های گرد و بدون خطوط سخت هستند. نور عمدتاً توسط یک لوستر بزرگ با عناصر تزیینی تأمین می‌شود. قاعده اصلی این سبک این است که جای خالی وجود نداشته باشد؛ بنابراین اغلب از گلدان‌ها، تابلوها، پانل‌ها و تزیینات دیگر در فضای داخلی استفاده می‌شود.

دکوراسیون اداری فوق مدرن

طراحی خلاقانه، فوق مدرن و حداکثر کارایی، عدم وجود کامل دکور و وجود سطوح کرومی از ویژگی‌ های بارز این سبک است. هنگام تزیین نورپردازی، نقش اصلی به لوسترهای سقفی داده می‌شود؛ در حالی که لامپ ‌های روی میز کار نقش فرعی را ایفا می‌کنند. تمام مبلمان باید به یک سبک ساخته شوند. میزها بیشتر گوشه‌ای و صندلی‌ها ارگونومیک هستند. فضا توسط پارتیشن‌ها تقسیم ‌بندی شده است.

نکاتی برای دکوراسیون اداری به سبک مدرن

به منظور سازماندهی شایسته فرایند کار، توجه ویژه به محل کار کارکنان ضروری است. برای انجام این کار، به هیچ وجه نیازی به تخریب دیوارها یا نصب پارتیشن نیست و فقط باید از نکات زیر استفاده کنید:

  • حتماً فضای کاری دفتر را به مناطق مختلف تقسیم کنید.این می‌تواند یک منطقه استراحت، یک منطقه مشترک یا یک منطقه کار باشد.
  • فضاهای کاری کارمندان باید دور از درب ورودی قرار گیرند.بهتر است مکان ‌هایی را برای انتظار بازدیدکنندگان در نزدیکی آن ترتیب دهید.
  • همه صندلی‌ های کار باید روبه‌روی بازدیدکنندگان باشند؛ این تنها راه رسیدن به محیطی راحت است.محل کار با پشت به خروجی یک تابو برای یک دفتر مدرن است.

سخن پایانی

دفتر مدرن امروزی ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، زیبایی‌شناسی و ارگونومی است. در چنین فضایی همه باید راحت باشند و تجهیزات مناسب با نورپردازی صحیح قرار بگیرند. ما در مورد دکوراسیون اداری مدرن در این مطلب توضیح داده‌ایم.

ارسال نظر