گروه معماری بنیستا

مزایا و ویژگی های نمای پایدار در ساختمان 

ویژگی های نمای پایدار چیست؟ روش‌های سنتی ساخت و ساز  با مصرف منابع طبیعی، ایجاد زباله‌های سمی و انتشار کربن دیگر مقرون به صرفه نیستند. با استفاده از تکنیک‌های ساخت ساختمان سبز، شرکت‌های ساختمانی و صاحبان ساختمان‌ها می‌توانند ضمن کاهش اثرات زیست‌محیطی، به منافع اقتصادی خوبی دست یابند. خریداران ساختمان‌های دارای نمای پایدار تولید شده نیز از مزایای آن بهره خواهند برد.

مزایا و ویژگی های نمای پایدار در ساختمان 

از جمله مزایای نمای پایدار به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • تقویت زیبایی ساختمان
  • ماندگاری فوق العاده
  • کاهش ورود گرمای مضر و UV
  • صرفه جویی در هزینه
  • کاهش هزینه تعمیر و نگهداری ساختمان
  • داشتن سیستم سالم و قوی انرژی
  • استفاده و بهینه‌سازی موثر نور خورشید
  • تقویت کارایی استفاده از محیط داخلی
  • حداکثر انعطاف در طراحی – استفاده از جدیدترین فناوری برش CNC

مشخصه های نمای پایدار در ساختمان

قطعاً کارایی مصرف انرژی در طراحی دکوراسیون داخلی، قابلیت عایق سازی در طراحی نمای خارجی ساختمان، استحکام و پایداری در نظر گرفته شده در طراحی نما، دوام مصالح بکار رفته، سهولت نصب و نگهداری دکور داخلی، توجه به هزینه رقابتی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و عدم نیاز به بازسازی منازل مسکونی، مقاومت در برابر آتش‌سوزی، رطوبت و آفات باید در طراحی در نظر گرفته شود تا مجبور به بازسازی آپارتمان، بازسازی ساختمان اداری، بازسازی ساختمان، بازسازی ویلا و یا بازسازی خانه های قدیمی نشویم.

مزایا و ویژگی های نمای پایدار در ساختمان 

اگرچه عناصر سنتی نمای ساختمان مانند آجر، سنگ و چوب همچنان روی بورس هستند، عناصر و کامپوزیت‌های جدیدتر مانند سرامیک، وینیل، سیمان الیافی و غیره به سرعت در حال پذیرش در حوزه ساختمان‌سازی هستند تا هماهنگ با محیط به زیبایی داخلی و خارجی ساختمان بیفزایند.. مواد جدید و فن‌آوری‌های جدید در صنعت ساختمان سازی دائماً در حال آزمایش شدن هستند و نوآوری‌های جدید به سرعت در بازار ساخت و ساز پذیرفته می‌شوند و اینجاست که اگر از عناصر سنتی استفاده کرده باشید، جهت همرنگ شدن با جماعت باید به سوری مدرنیته گام بردارید!

بازسازی نماهای سنتی- تبدیل به نمای پایدار

اگر نیازمند بازنگری در طراحی دکوراسیون منزل، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون پذیرایی، دکوراسیون کافه، دکوراسیون مدرن، طراحی ویلا، دکوراسیون اداری، طراحی دکوراسیون اداری هستید باید از یک تیم حرفه‌ای در این حوزه کمک و مشاوره تخصصی دریافت نمایید. صرفه جویی در انرژی های تجدید ناپذیر  و توجه به آن در ساخت و ساز از جمله توجه به داشتن نمای پایدار ساختمان است.

عناصر جدید در طراحی نمای پایدار ساختمان

نصب نماهای تهویه دار لولایی، یک فناوری مدرن و پایدار در دکوراسیون ساختمان است. سیستم‌های نما معلق به طور گسترده برای ساخت و ساز و بازسازی ساختمان‌های مسکونی، اداری، عمومی و صنعتی استفاده می‌شوند. استفاده از سیستم‌های نما معلق برای تزئین دیوارهای خارجی به طراحان کمک می‌کند تا با استفاده از مواد عایق حرارتی و دکوراسیون مدرن مشکلات حفاظت حرارتی و بیان معماری و هنری ساختمان‌ها را حل کنند.

کاربرد شیشه در طراحی نمای ساختمان

بسیاری از معماران و متخصصان ساخت و ساز در داخل و خارج از کشور به دلیل عملکردهای عملی و پردازش همه کاره شیشه، هنوز از این عنصر ساختمان خانگی برای نما استفاده می‌کنند. به این علت که به راحتی می‌توان آن را محکم کرد، خم کرد، عایق کرد و برای اهداف مختلف لمینت کرد و عایق حرارتی و صوتی، کنترل خورشیدی و حفاظت در برابر آتش را در کنار آن تنظیم نمود. کاربرد شیشه هنوز هم در ساختمان عنصری ایمن و مطمئن است. از دیرباز تا کنون، به ویژه در کشورهای سردسیر، شیشه را عنصری کارآمد در مصرف انرژی برای کاربرد در نمای داخلی و خارجی به شمار می آورند.

تغییر نقش مصالح نما در محیط زیست

‌ روکش خوب نما فقط نباید زیبایی شناسی خارجی را برجسته کند، بلکه باید به عنوان سپری در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب عمل کند. این لایه محافظ در عین کاربردی بودن باید به ساختمان اجازه تنفس دهد. همچنینف مواد و سیستم روکش فلزی آن باید در انواع شرایط آب و هوایی درست عمل کند و باعث ایجاد سیستم‌های نمای قوی‌تر، کارآمدتر، نوآورانه‌تر و سازگارتر شود. البته مهم است که نصب نما نیز با استفاده از لوازم جانبی توصیه شده و مشخص شده، ابزار مناسب و نیروی انسانی آموزش دیده به درستی انجام شود.

سخن پایانی

گروه معماری بنیستا قبل از طراحی به سطح مالی کارفرما، اقلیم منطقه، بافت محوطه، متریال لازم در طراحی، زیباسازی نما و…  توجه خاص دارد. از این رو، بهترین سطح خدمات را ارائه می دهد.

ارسال نظر