گروه معماری بنیستا

مهمترین نکاتی در قرارداد بازسازی ساختمان که باید بدانید

نکاتی در قرارداد بازسازی ساختمان : اولین پناهگاه‌های انسانی سازه‌های زیبایی بودند که دوام زیادی نداشتند. اکنون، به لطف توسعه مصالح ساختمانی بادوام، تکنیک‌ها و فرآیندهای پیچیده ساختمانی و بهبود کار ساختمانی، سازه‌های بادوام‌تری در دسترس هستند. اولین قدم برای یک پروژه ساخت و ساز موفق، توسعه یک برنامه گسترده است. چنانچه این برنامه خوب تنطیم، طراحی و اجرا نشود نیازمند بازسازی سازه ایجاد شده، خواهید بود. بازسازی منازل مسکونی، بازسازی ساختمان اداری، بازسازی خانه های قدیمی،  بازسازی آپارتمان، بازسازی ویلا، بازسازی ساختمان همگی نیازمند عقد قرارداد برای انجام بازسازی‌اند. اگر قصد بازسازی ساختمان‌تان را دارید به شما توصیه می‌کنیم با انواع قرارداد بازسازی ساختمان و نکاتی که باید هنگام بستن قرارداد  به آنها توجه کنید، آشنا شوید.

سیر تا پیاز قرارداد پیمانکاری ساختمان

اگر از طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی نمای خارجی ساختمان، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون پذیرایی، دکوراسیون کافه خود راضی نیستید، ناامید و نگران نباشید. تیم تخصصی بنیستا تا بازسازی کامل مکان شما به شکل دلخواه‌تان در کنار شماست.

انواع قرارداد بازسازی ساختمان

از جمله قراردادهای پیمانکاری، توافقات بازسازی هستند که زیرمجموعه مدارک حقوقی می‌باشند. پس از عقد قرارداد، طرفین با نهایت دقت باید در تنظیم آن بکوشند، زیرا پس از نگارش و امضاء آن امکان تغییر و لغو تعهدات وجود نخواهد داشت. این قرارداد فی مابین پیمانکار و کارفرما تنظیم می‌گردد و در صورت ناآگاهی کارفرما، ممکن است بازسازی ساختمان به شکل دلخواه توسط پیمانکار انجام نشود. قراردادها معمولا به شکل قرارداد بازسازی با مصالح، بدون مصالح، درصدی، دستمزدی انعقاد می‌یابند.

چرا قرارداد بازسازی ساختمان منعقد می شود؟

چنانچه قصد بازسازی انواع ساختمان، ویلا و مکان‌های اداری را دارید و یا نارضایتی از دکور داخلی محوطه ساختمان‌تان، دکوراسیون منزل، دکوراسیون اداری، دکوراسیون مدرن سبب شده به فکر بازسازی بیفتید، با عقد یک قرارداد  از بروز مشکلات و چالش‌های مختلف بین خودتان و پیمانکار بکاهید.

اگر قصد بازسازی بسیار جزئی دارید و صرفا چند مورد ساده و کوچک را می‌خواهید تغییر دهید، نیازی به نگارش قطعی قرارداد نیست. اما اگر بازسازی کلی و کامل ساحتمان و دکوراسیون مکان دلخواه‌تان مدنظر است، حتما به بستن یک قرارداد کاری بین خود و پیمانکار اقدام نمایید تا با خیالی آسوده این پروسه به انجام رسد.

مهمترین نکاتی در قرارداد بازسازی ساختمان که باید بدانید

مفاد بازسازی ملک

در انواع قرارداد بازسازی ساختمان مفاد زیر لحاظ می گردد:

  • موضوع توافق
  • مدت زمان توافق
  • طرفین توافق
  • تعیین مبلغ توافق به صورت کلی و تفکیک شده
  • تعیین دیرکرد هر یک از طرفین برای انجام پروژه
  • شرایط پرداخت مبلغ بازسازی
  • نظارت بر اجرا
  • تعهدات مربوط به کارفرما
  • تعهدات مربوط به پیمانکار بازسازی ساختمان
  • تعیین موارد فسخ قرارداد
  • تعیین موارد متفرقه
  • مالیات‌های پروژه

 

نکات مهم یک قرارداد بازسازی

زمان تنظیم انواع توافق یا قرارداد بازسازی لطفا به نکات زیر دقت و توجه کافی داشته باشید:

  • معرفی طرفین توافق (پیمانکار و کارفرما) به شکل کامل:

زمان تنظیم انواع توافق بازسازی ساختمان خودتان را به صورت کامل معرفی نمایید و اطلاعات پیمانکار را نیز دقیق درج کنید.

  • تعیین موضوع توافق:

عنوان و موضوع قرارداد را زمان تنظیم قرارداد در ابتدای اولین صفحه قرارداد درج نمایید.

  • تعیین مدت زمان توافق:

زمان تنظیم انواع قرارداد بازسازی، مدت زمان بازسازی را به شکل مرحله‌ای درج کنید.

  • تعیین مبلغ توافق:

از جمله مهم‌ترین قسمت‌های تنظیم قرارداد، تعیین مبلغ تهیه ابزار، دستمزد کارگران و پیمانکاران، و ابزار و نحوه پرداخت این مبلغ است.

ذکر تعهدات طرفین:

هنگام عقد انواع توافق حتما و حتما به تعهدات پیمانکار و مالک به شکل دقیق اشاره کنید.

  • فسخ قرارداد:

مواردی را که ممکن است در صورت بروز هر نوع مشکل سبب فسخ قرارداد گردد را دقیقا قید کنید. حتما این نکته را درج کنید که  طرفین بدون وجود دلیل خاص قادر به فسخ یک طرفه نخواهند بود.

بهترین شرکت بازسازی ساختمان

در بسیاری از موارد، موفقیت یک پروژه بازسازی تا حد زیادی به پیمانکار بستگی دارد بخصوص که برآورد هزینه برای بازسازی، کاری دشوار است. تیم تخصصی بنیستا کلیه خدمات مربوط به بازسازی دکوراسیون داخلی و خارجی برای انواع ساحتمان و مواردی مانند نجاری، برق، نقاشی، لوله کشی و انجام کلیه تعمیرات مربوط به بازسازی را در کوتاهترین زمان ممکن تحقق می بخشد. برای تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید تا در کسری از چند ثانیه به راحتی هزینه بازسازی را تحمین بزنید.

ما مدعی انجام بیشترین بازسازی‌های واقعی در عرض چند روز تا چند هفته از تاریخ شروع کار بازسازی هستیم. پس از جلسه مشاوره، یک طرح سفارشی رایگان و متناسب با بودجه‌تان دریافت خواهید کرد. ما تا یک سال مکان بازسازی شده شما را گارانتی می‌کنیم و به شما خدمات پشتیبانی ارائه خواهیم کرد.

ارسال نظر