گروه معماری بنیستا

نکات بازسازی ساختمان اداری

نکات بازسازی ساختمان اداری

نکات بازسازی ساختمان اداری با اهداف گوناگونی انجام می شود. در صورتی که کارمند یک اداره باشید، تقریبا یک سوم ساعات روز خود را در شرکت سپری می ‌کنید. بنابراین، جلوه ظاهری ساختمان و نمای داخلی آن نمی ‌تواند برای شما بی ‌اهمیت باشد. در حقیقت، بازسازی اداری در روحیه کارمندان و حتی مراجعه کنندگان بسیار تاثیرگذار می باشد. اگر به دنبال افزایش راندمان کاری کارمندان خود هستید، حتما در راستای بازسازی ساختمان اداری خود اقدام نمایید. نکات بازسازی ساختمان اداری در مقایسه با بازسازی منازل مسکونی نیاز به دقت بیشتری دارد و نکات گوناگونی را قبل و هنگام شروع پروژه بازسازی باید در نظر داشت. در این مقاله به توضیح نکات بازسازی ساختمان اداری می‌ پردازیم.

بررسی مهم ترین نکات بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری نیازمند بررسی و انجام تدابیر متعددی است. در زیر، به برخی از مواردی که هنگام انجام بازسازی ساختمان اداری باید مد نظر داشته باشید، اشاره می کنیم:

توجه به نقاط قوت در بازسازی

قبل از اینکه پروسه بازسازی را شروع کنید، به نقاط قوت بنا در زمان ساخت اولیه دقت داشته باشید. اسکلت بندی مستحکم، بی عیب و سالم ماندن دیوارها، نورگیری مناسب، چشم انداز ساختمان و… از جمله موارد قابل توجه قبل از اقدام به بازسازی است. توجه به این نکات مثبت سبب می‌ شود تا از هزینه‌ های اضافی جلوگیری نمایید. علاوه براین، حفظ عناصری همچون چشم انداز بنا موجب افزایش ارزش آن خواهد شد.

 

تخصیص بودجه

نظر به اینکه مساحت ساختمان های اداری زیاد است، هزینه لازم برای بازسازی آن نیز می تواند زیاد باشد. بنابراین، برنامه ‌ریزی دقیق مالی برای پروژه لازم است. در این راستا هزینه‌ های مرتبط با بازسازی، مواد و تجهیزات، نیروی کار، مجوزها، مشاوران و… را حتما در نظر داشته باشید. این موضوع بسیار مهم است که مالکان قبل از انجام بازسازی ساختمان خود نسبت به تامین بودجه آن اقدام کنند. این تامین بودجه به این علت که ساختمان های اداری حائز اهمیت می باشند و نباید کار آن ها خوابیده شود، قابل توجه است.

نکات بازسازی ساختمان اداری

 

استفاده از طراحان خبره

طراحان خبره با تجربه‌ کافی در زمینه‌ بازسازی ساختمان‌ ها قادرند طراحی بهینه ‌ای را ارائه دهند. آن ها می‌ توانند نیازها و اهداف شما را در نظر بگیرند و طرحی بر اساس استانداردها و مفاهیم به‌روز را برای نکات بازسازی ساختمان اداری ارائه دهند. طراحی بهینه به شما کمک می‌کند تا از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کنید و نیازهای عملیاتی و استراتژیک محیط خود را در نظر بگیرید. به طور کلی، استفاده از طراحان خبره در فرآیند بازسازی ساختمان اداری تأثیر مستقیم بر کیفیت و کارایی بازسازی، رعایت استانداردها، مدیریت منابع و هزینه ‌ها و در نهایت عملکرد و موفقیت کسب و کار شما دارد.

زمان بندی دقیق

زمان بندی دقیق برای انجام فرآیند بازسازی یکی از نگرانی های مالکان ساختمان های اداری می باشد. زیرا موضوع زمان برای عملیات بازسازی بنای اداری یک امر بسیار مهم می باشد و بر درآمد و فعالیت آن شرکت تاثیر گذار است. هر دیرکرد در فرآیند بازسازی می ‌تواند به طور مستقیم بر عملکرد کسب و کار شما نقش داشته باشد. علاوه براین، تعیین زمان‌ بندی دقیق به شما این امکان را می ‌دهد تا به مراجعین اطلاع دهید که در چه زمانی بازسازی تمام می شود و خدمات و فعالیت های شما از سر گرفته می شود. این موضوع به حفظ روابط مشتریان و اعتماد آن ها نیز کمک می کند.

بهره وری از نور طبیعی

یکی از موارد مهم در طراحی ساختمان اداری ایجاد نور مناسب می باشد. توصیه می کنیم که محیط را به گونه ای طراحی کنید تا از نور طبیعی بیشترین بهره را ببرید. نور طبیعی می تواند سبب انرژی بیشتری در کارمندان شود. ساختمان های اداری می بایست از روشنایی روز استفاده کنند اما نباید در معرض تابش شدید نور و گرمای خورشید قرار بگیرند. جهت ایجاد نور ایده آل از پنجره هایی با ابعاد متوسط و شیشه های رفلکس و پرده های مناسب استفاده نمایید.

توجه به سلامت و امنیت کارمندان

ایمنی و آسایش کارمندان از اصلی ترین نکات بازسازی ساختمان اداری می باشد. محیط های اداری افزون بر دوام و استقامت بالا باید دارای پله اضطراری، تهویه مطلوب، سیستم سرمایشی وگرمایشی مناسب، سیستم های هوشمند قطع گاز و دیگر موارد امنیتی در زمان های حساس و ضروری باشد. می بایست به تمامی این موارد در طراحی بازسازی ساختمان توجه کافی داشته باشید.

کلام آخر

به طور کلی، بازسازی ساختمان های اداری بر اساس علت های گوناگونی همچون فرسودگی ساختمان، جهت افزایش مقاومت و استحکام بنا، طراحی دکوراسیون داخلی چشم نواز و… انجام می ‌شود. با به کارگیری طرح‌ های مناسب، می‌ توانید محیطی جدید و خاص را ایجاد نمایید که نه تنها جلوه و نمای زیبایی به فضا اضافه می ‌کند، بلکه به کارمندان امکان می ‌دهد در یک محیط مطلوب و کارآمد فعالیت کنند. فاکتورها و نکات بازسازی ساختمان اداری موارد قابل توجهی می باشند که با رعایت آن ها، فضایی کاربردی، زیبا و مقاوم ایجاد خواهد شد.

همچنین میتوانید انواع پروژه های بازسازی و طراحی داخلی و خارجی خود را به تیم متخصص بنیستا بسپارید.

ارسال نظر